Rabu, 16 Maret 2016

DISEPANJANG JEJAKMU karya : Merpati

Disepanjang jejakmu aku menjadi buih
Terlempar dari segala musim, mengaca hampa
Menanti malam berlalu, sekedar melepas penat
Sebelum kesepian kembali menggigit waktu

Aku bagaikan halimun tanpa rupa
Mendesir diantara lorong kegelapan
Merabai jejak ketiadaan dititian waktu
Aku berlari mengeja kerlip dari bilik malam
Mencari seberkas binar yang terselip disudut rindu
Seperti kemilau yang terarsir dari balik sebuah bayangan

Disepanjang jejakmu, aku tak henti berpusar
Merentangi asa tertinggal disekujur reruntuhan
Mengunggah mimpi yang tak sempat mengelopak kembang
Meski kusadari rindu kerap membenamkan rasa kedasar sunyi
Dan membuat aku mengerang diatas tongak kehampaan
Namun kutahu pasti, cinta ini takkan pernah berpaling
Dari seraut jiwa dan wujud yang telah terpancang baka diujung kalbu



=MERPATI=

Tidak ada komentar:

Posting Komentar