Sabtu, 21 Maret 2015

AKU MENULIS TENTANGNYA karya : Merpati

Aku menulis lagi kenangan kedalam angan

Tentang bidadari kecil bergaun putih
Yang kerapkali berkesah rindu pada angin
Yang selalu mendekapku kala resah menghadang
Dan aku akan tertidur lelap dipangkuannya
Memeluk kehangatan kasih yang terurai

Aku menulis lagi kenangan indah dalam kata
Tentang gadis cantik bermata lembut, bidadari masa lalu
Dimana selaksa keindahan kasih bermuara
Menghangatkan sekujur hari dalam dendang asmaradana
Dan aku tak pernah letih mengurai buih cinta di ladangnya
Menanam benih ketulusan dibalik rajutan kekal

Aku menulis dan terus menulis lagi tentangnya
Hingga sang waktu lelah mencibirkan cemoohnya
Kerna kutahu cinta ini tiada akan pernah padam
Meski kematian dan waktu telah memisahkan raga kita selamanya



=MERPATI=

1 komentar:

  1. sangat menarik gan , http://namakuadel.mywapblog.com/cara-membuat-carrier-name-di-statusbar-g.xhtml

    BalasHapus